Positivisme/ nat. videnskabeligt
forbindelse mellem praktisk process og teoretisk viden.
Kan anskues både åndsvidenskabeligt og hermeneutisk og naturvidenskabligt. I sidstnævnte har den dog sit udspring, da den laver en objektiv vurderingsanalyse
s.50 -51 om Klafkis Kategorial dannelse, overførelse af læring gennem eksemplariske principper.
Man tilstræber at lære kernen i forskellige fag, ved begreber og metoder.
Det gør tømrere/håndværkere måske pga kompleksiteten i udførelsesområderne og metoder.
Bruner s 53 siger kloge ting, læring gennem opdagelse med udspring i Piaget, og struktur skabelse for eleverne som basen for læring.
læring i spiralprincip.
Procesdidaktikken m engelske Stenhouse ligger lige op af dialogiske klasserum, ( hvad med soc. konst.)? da interessen er mellem lærer og elev, elev, elev. læring ses som en social , delvis uforudsigelig engangshændelser og kvalitetsundervisning vurderes ud fra det sociale samspil.
Illeris og marxistisk verdensorden løber mig koldt ned af ryggen med sit klassebavleri og hyldest til massdrab.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar