huske, forstå, anvende, analysere, vurdere, skabe
kan evt ses på hovedet, altså omvendt i kreative processer
Øvelse.
Forstå og beskriv.
Kumulativ læring:
udenadslære som er en læring der står alene uden at være bundet op på andre erfaringer eller læringstyper, metoder, færdigheder, eks kongerækken husket uden forbindelse med huskeregler, rytmik ect.
Assimilativ læring
let læring. Det der skal læres bygger videre på en viden der allerede er etableret, og som derfor er meningsskabende i kontekst til det tidligere erfaret.
Akkomodativ læring
Svær læring, en viden som er uden sammenhæng med tidligere erkendelser og som derfor kræver en helt ny erkendelse af tilværelsen, som er uden umiddelbar sammenhæng med tidligere tillært/erfaret.
Transformativ læring
omformende/
identitetsgennemgribende ny erkendelse som påvirker individets selvforståelse og ageren og generelle væren i tilværelsen.
Assimilativ læring er iflg vores gruppe : let, rolig, stabil, fremadskridende, systematisk, meningsgivende viden, viderebyggende,
nøgleord/signalord: stabil, behagelig,
systematisk, trin-for-trin, , let udvikling. Fremadskridende, meningsgivende.
Vi lægger et puslespil. Hver ny brik
passer i puslespillet.
Læringssituation:
1. Konstruktion af spær (tag) til almindeligt
sadeltag.
2. 2 bygninger med sadeltag bygges sammen, der opstår et
indvendigt og udvendigt hjørne.
3. Ud fra spærets yderpunkter dannes punkter til hhv.
grat og kel.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar