onsdag den 15. august 2018

5 min på at overveje behov for udvikling af egen praksis.

Etablere viden om

1. læringtype/
2. indlærings metoder/
3. planlægning og gennemføre af forløb i ukendt materiale



1-3 centrale Udviklingsbehov.

Fastholdelse af elevers opmærksomhed, engagement.





Udvælg en pointe.

Hvad er " den gode lærer" formidler



noter.

diff undervis til de særlige elever m div diagnoser.
bog

Det eksplosive barn. Ross Green.


diff undervisning mellem de gode og de dårlige.

Forhold mellem teori og praksis i mangeartede materialer og teorier.
Meget komplekse

visuelle motoriske metode, kan ikke erstattes af læsning.

læringsmiljøets sammenhæng m samfundets udvikling i teorier skaber et gab i den praktiske udvikling.

centrale forhold for erhvervsskole

differentieret undervisnoing meget bredt

skal kunne praksisrelateres

Knud Illeris

læringsdefinition

grundlag

læringstrekant

læs overstreg det essentielle
læs igen....find sammenhæng.
læs sammenfatning først.

læring er enhver proces, der hos levemde organismer fører til en varig kapacitetsændring, 

lars henrik smidt

tidl. rektor danmarks pæd uni., læringspsykologi

filosofi dannelse-etik

sociologi-deltager forudsætninger

antropologi-fagligt entreprenørskab

knud Illeris
læringsbegreber- læringsmodeller

læringstrekant.

Dagens øvelse.

Cooporative learning kaldet CL
Thinklink
???????
Spencer kagean
S amspil interaktion
P ositiv inbyrdes afhængighed
I ndividuel ansvar
L ige deltagelse

coorporativelearning.dk primært folkeskolebaseret med masser af øvelser opg

Thinglink

opret konto hos www.thinglink.com med googlekonto.

beskriv de 3 forskellige dimensioner i læringstrekant 

signalordene  


Ingen kommentarer:

Send en kommentar