onsdag den 22. august 2018

blooms taksonomi

huske, forstå, anvende, analysere, vurdere, skabe

kan evt ses på hovedet, altså omvendt i kreative processer




Øvelse.

Forstå og beskriv.

Kumulativ læring:

udenadslære som er en læring der står alene uden at være bundet op på andre erfaringer eller læringstyper, metoder, færdigheder, eks kongerækken husket uden forbindelse med huskeregler, rytmik ect.

Assimilativ læring

let læring. Det der skal læres bygger videre på en viden der allerede er etableret, og som derfor er meningsskabende i kontekst til det tidligere erfaret.


Akkomodativ læring

Svær læring, en viden som er uden sammenhæng med tidligere erkendelser og som derfor kræver en helt ny erkendelse af tilværelsen, som er uden umiddelbar sammenhæng med tidligere tillært/erfaret.

Transformativ læring

omformende/
identitetsgennemgribende ny erkendelse som påvirker individets selvforståelse og ageren og generelle væren i tilværelsen.



Assimilativ læring er iflg vores gruppe : let, rolig, stabil, fremadskridende, systematisk, meningsgivende viden, viderebyggende,

nøgleord/signalord: stabil, behagelig, systematisk, trin-for-trin, , let udvikling. Fremadskridende, meningsgivende.

Vi lægger et puslespil. Hver ny brik passer i puslespillet.

Læringssituation:


1.     Konstruktion af spær (tag) til almindeligt sadeltag. 
2.     2 bygninger med sadeltag bygges sammen, der opstår et indvendigt og udvendigt hjørne.
3.     Ud fra spærets yderpunkter dannes punkter til hhv. grat og kel.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar