mandag den 3. december 2018


Ok....Opsummering modul 2. Didaktik.
Find et spørgsmål som i ønsker uddybet for hvert emne vi har været igennem.
emnerne er.

-Den didaktiske relationsmodel.
spørgsmål, hvor skal kjeg særligt være opmærksom hvis jeg øsnker at kunne ralatere mine didaktiske overvejselser til Blooms taksonomi model.

-Det dialogiske og flerstemmige klasserum.
Hvad er den konkrete begrundelse for skrivningens vigtighed i metoden og findes der alternativer.
Hvis læreren er garant for udbytte og tovholder i debatten, hvilke krav stiller det til underviserens samtaleteknik ?
-Evaluering og feedback.
Hvordan udnytter man elevernes indbyrdes feedback, i en kvalitativ sammenhæng, så det skaber et didaktisk løft.
-Didaktik og it
Findes der sider der er udviklet til at skabe overblik over tilgængelige værktøjer og platforme tilpasset de forskellige didaktiske metoder?
-Helhedsorienteret læring og PBL(problem baseret læring)
Hvilke overvejelser skal man som uv gøre sig for at opretholde så høj grad som muligt af meningsskabende afsæt didaktisk, samtidig med at eleverne mangler forståelsen af fagets dybere kundskaber i en udførelses og forståelseskontekst?
-Klasseledelse, dannelse og kompetence.
Hvordan er der forskel på klasseledelse i de forskellige didaktiske metoder vi har arbejdet med og hvordan påvirker denne, kompetenceblomsten og dannelsesbegreberne?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar