mandag den 21. januar 2019


Positivisme/ nat. videnskabeligt

forbindelse mellem praktisk process og teoretisk viden.
Kan anskues både åndsvidenskabeligt og hermeneutisk og naturvidenskabligt. I sidstnævnte har den dog sit udspring, da den laver en objektiv vurderingsanalyse

s.50 -51 om Klafkis Kategorial dannelse, overførelse af læring gennem eksemplariske principper.
Man tilstræber at lære kernen i forskellige fag, ved begreber og metoder.
Det gør tømrere/håndværkere måske pga kompleksiteten i udførelsesområderne og metoder.



Bruner s 53 siger kloge ting, læring gennem opdagelse med udspring i Piaget, og struktur skabelse for eleverne som basen for læring.
læring i spiralprincip.

Procesdidaktikken m engelske Stenhouse ligger lige op af dialogiske klasserum, ( hvad med soc. konst.)? da interessen er mellem lærer og elev, elev, elev. læring ses som en social , delvis uforudsigelig engangshændelser og kvalitetsundervisning vurderes ud fra det sociale samspil. 

Illeris og marxistisk verdensorden løber mig koldt ned af ryggen med sit klassebavleri og hyldest til massdrab.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar