onsdag den 2. januar 2019

Modul 3 start tanker

G`morn og godt nytår allesammen!
Så er vi på den igen;-)

Hvad mon videnskabsteori er for noget?
Hvor findes det tydeligt i anvendt form ?
Har det betydning for min undervisning ?
Hvor i undervisningens elementer ses dette?
Hvad stiller det af krav til mig som underviser?
Hvad bidrager det med, til mig som underviser?
Hvordan ses det i min undervisning?
Hvordan får eleverne udbytte af videnskabsteori?
Hvorfor er det relevant?
Hvordan vil det bidrage til kvaliteten af fremtidige håndværkere?

Hvis videnskabsteori er et stykke værktøj, hvad kan det så, ligger det i alle værktøjskasser, hvor ofte anvendes det, til hvilket formål, af hvem, med hvem, hvordan, hvorfor?

 Det bliver vist den klassiske bunke af hv- spørgsmål som dominerer tankerne, når emnet skal undersøges. Det ligner didaktikkens spørgsmål og hvis jeg tænker klassisk" Jeg står overfor en opgave"
Hvor er jeg nu?
Hvor skal jeg hen ?
Hvordan gør jeg det?
Hvad sker der i mig, proces og omgivelser som en konsekvens?

Hvordan implementerer jeg det i forløbet, så det øger mine undervisnings kompetencer?
Hvad vil det være særligt hensigtsmæssigt at være opmærksom på, hvordan sikrer jeg det sker?

Hvor vil it teknologi være særlig anvendelig i den sammenhæng, samlet set?

Det var morgenens første tanker herfra.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar